¨

Alla inlägg under augusti 2009

Av nena - 30 augusti 2009 18:58

Riktigt gott var det med hembakad pizza idag och jag blev så mätt att jag knappt orkade lyfta från stolen ;)

Har tittat på ett avsnitt från serien jag fick i present.
Loveboat och jag tycker om den precis som då jag såg den för massor av år sedan.

Nu blir det nog en lite runda med hundarna.

Av nena - 30 augusti 2009 15:20

och stuckit ut med kompis.

Vi har fått handla det som saknades till pizzan och maken han har precis gjort degen.

Jag har sorterat smutstvätt. Funderade över var jätteberget kom ifrån och konstaterade att det mesta tillhörde lilla dottern. Hon är duktig på att byta kläder men inte lika duktig på att lägga ut det i tvättkorgen så när det väl läggs ut kan det vara en jättehög som kommer.

Nu har jag börjat tvätta undan en massa och jag har blöt tvätt hängandes överallt känns det som. Måste se till att komma i kapp smutstvätten.

Önskar att jag hade en riktig tvättstuga och inte bara tvättmaskin och tumlare på toaletten.

Nu lite spel på king.com innan pizzorna ska fixas till.

Av nena - 30 augusti 2009 11:39

Har varit och lämnat J på scouterna i morse, de ska ha någon sorts byadag i grannbyn och scouterna ska visa upp sig. Idag har hon faktiskt skjortan på sig och det var riktigt kul att se. Sista gångerna har hon bara haft t-tröjan, visserligen en scouttröja men jag tycker ändå att skjortan är snyggast då de ska vara med på olika aktiviteter och arrangemang.

Nu vill hon t.o.m att vi beställer en ny skjorta i den nya färgen, det behövs för den gamla börjar bli lite för liten men eftersom hon inte använt den har vi inte brytt oss om att beställa en ny.

Här hemma har jag vikta handdukar och parat ihop strumpor... förstår inte hur jag kan få så många udda. Strumpmonstret måste ha börjat härja igen i tvättstugan.

Ska snart åka och titta på vad  byadagen har att erbjuda och hämta hem J igen, passar på att handla lite också och panta flaskor.

Idag ska vi baka pizza till middag och det saknas lite saker till dem.

M mår ok men har en envist rinnande näsa.

Jag mår som jag förtjänar efter gårdagen och dagarna innan på moppe.
Klagar inte utan tar det som det är och gör vad jag kan och vill.

Hoppas att solen lyser på er denna sista söndag i augusti.

Ha det bäst!

Av nena - 29 augusti 2009 18:58

Oj oj oj!

Har gått en del men ändå inte hälften av vad resten av familjen har gjort. Jag hittade en solig bänk som jag landade på och tittade på alla hundar som gick förbi. Många söta valpar, tur man har två och inte vill ha fler för det är lätt att falla för dem.

Det låg två supersöta Beaglevalpar och sov i en bur och där skulle jag lätt kunna plocka en av dem med hem... eller båda :)

Vildsvinskebab mättade magen och det var inte alls dumt, helt klart bättre än älgkebaben som vi annars har ätit.

M hittade byxor i första tältet som hon föll för, bra att ha i djurstallarna och halva priset, betalade bara 250:- där och i alla andra tält kostade de 500:- och mer. I sista tältet pratade vi med en försäljare som sa att vi verkligen gjort ett klipp där eftersom det är i princip vad de kostar när de köps in.

J hittade fiskerulle som hon blev glad över, tyvärr inget spö som passade men det hittar vi säkert snart och vi har här hemma också så hon står ju inte utan.

En fin hundfilt till Mollans bur fick vi också. Orkade inte bära på den hela tiden så vi sa att vi tar den på hemvägen och då hade priset krympt med 20:- , alltid något.

Nu ska vi ha lite kvällsmat och sen blir det nog bara soffan resten av kvällen.

Av nena - 28 augusti 2009 22:44

Inte så bra med svärmor när vi kom ner för att hälsa på henne.

Hon fick nytt knä i går och idag hade hon feber. Hon har aldrig annars feber och ligger runt 36.5 normalt så hon var rätt risig.

Ont hade hon också, kom inte ihåg att det gjorde så ont då de fixade andra knäet men man är ju ganska bra på att förtränga sådant (annars hade jag bara haft ett barn *ler*)

Hon orkade i alla fall med lite besök, det piggade upp henne och hon t.o.m åt lite när vi var där nere.

På vägen hem var svärfar hungrig, ja vi andra också men speciellt svärfar så vi åkte in om Max och åt hamburgare och snackade bort lite av kvällen.

Här hemma började sedan M få rinn-näsa... typiskt :(
Lillasyster sa direkt, hjälp hon har svinflunsan... tydligen kör de med det så fort någon nyser eller hostar i skolan.

Klart hon ska bli förkyld nu efter en vecka i skolan och en massa nya kompisar och lärare. Hoppas att det bara är tillfälligt.

Tanken är OM M känner sig ok i morgon att vi ska åka på Jakt & fiskemässan.

M har sett fram emot det ett tag nu och J vill dit och titta på fiskesaker. Hon vill ha ett eget spö.

Håller tummarna att M kan åka eftersom hon så gärna vill.

Nu ska jag i alla fall hoppa i sängen som jag hör viska mitt namn.

Godnatt och ha en bra lördag.

Av nena - 28 augusti 2009 12:30

Nu ger jag mig ut på vägarna igen tillsammans med Kalle-moped.

Ska hitta något snabblagat till dagens middag och något smaskigt till svärmor + en tidning eller korsordstidning.

P har varit och hämtat gymnasietjejerna så de slapp vänta på bussen, de slutar 11.40 och bussen går 13.10 inte så kul precis.

M möter upp mig vid affären så jag får sällskap hem.

Ute är kvavt och äckligt och ingen sol.

Av nena - 28 augusti 2009 10:18

I alla fall hade de det då ja tänkte sova en timme innan läkaren ringde.

Tror att de hade konferens eller kanske bara lekstund precis då och precis utanför sovrumsfönstret, inne på altanen var de också för att kolla om det fanns något ätbart.

Nu har jag dem igen men de sitter längre bort nu.

Samtalet med läkaren var snabbt avklarat och det gick bra. Skönt det!

Börjar känna att jag inte oroar mig lika mycket över när jag ska till honom eller när jag telefontid med honom.

Hoppas bara nu att han inte ska sluta eller så för han är bara på plats 2 dagar i veckan numera fick jag veta.

Orkar inte byta läkare, vill inte behöva dra allt igen och vill slippa känna den där oron jag har inför möte med nya människor.

Nu ska jag ha lite frukost och ta det lugnt innan jag ska möta M vid närbuiken.

Av nena - 28 augusti 2009 07:06

Helg snart och det gillar jag.

Idag är jag trött, känns som om jag har ett ton grus i ögonen.

Har en telefontid mellan 9-10 med läkaren men tänker lägga mig en stund innan när J har cyklat till skolan.

Har hemskt ont i min höger sida idag, nacke,axel arm och hand. Betalning från gårdagens runda med moppen :(

Jag hoppas att smörjan och tabletter ska hjälpa eftersom jag behöver köra till närbutiken lite senare idag.

Har en del att handla hem eftersom vi kör direkt till sjukhuset då maken kommer hem.
Ska besöka svärmor som opererade sitt andra knä i går.

Önskar er alla en skön fredag.

Skriv gärna en rad i Gästboken